Suklaamunia ja markkinointia

( 22.03.2016 )

Heräsin klo 5.07 – ai miksi, no tätä blogia pukkasi tulemaan.

Nyt pääsiäisen aikaan kauppoihin on taas ilmestynyt valtava määrä toinen toistaan houkutttelevamman näköisiä suklaamunia. On suuria ja pienempiä, on kiiltoa ja kimmellystä.

Hohtava ja kaunis kuori osoittautuu joskus hämäykseksi; suklaan maku on luvalla sanoen mauton ja muovihärpäkkeet sisällä hajoavat lasten itkun saattelemina ja aikuisiltakin alta aikayksikön. Entäs se muovikrääsä jota syntyy lisää ja lisää…

Sellaisen munan jätämme tietysti seuraavan kerran ostamatta – ellemme mene taas halpaan ja sorru pintakiiltoon.

On olemassa myös suklaamunia, jotka täyttävät odotuksemme, ovat täyttä tavaraa. Antavat makunautinoa ja iloa jopa enemmän kuin uskalsimme toivoa.

Nuo munat eivät ole niitä kiiltäväkuorisia. Ne on pakattu aitoon pahvikuoreen. Sisällä on oikeaan munankuoreen valettu suklaamuna, ihan kokonainen muna ilman mitään muovikrääsää. Näitä munia on tehty käsin Suomessa vuodesta 1896, kunnioitettavaa!

Pienet kotimaiset suklaanvalmistajat tekevät myös persoonallisia ja laadukkaita tuotteita, suosikaamme heitä.

Mutta markkinointiin!

Pidämmehän me yrittäjät huolta siitä, että tuotteemme - olipa se sitten tavara tai palvelu - ei ole kuin tuo kiiltävä, ontto suklaamuna joka kimmeltää houkuttelevasti, tuottaa ensin iloisen odotuksen, mutta sitten pettymyksen ja turhia härpäkkeitä.

Kun asiakkaamme saavat sen sijaan tuotteen, josta oikeasti hyötyvät ja vielä hyvän palvelun kera, he palaavat varmasti uudelleen.

Ja mikä parasta – kertovat siitä myös toisille!

 

- Kirsti Hirvanen